Thursday, March 11, 2021

swiss federal railways - maintenance works

Swiss Fly-Boris Bron: CFF - Romont - Entretien de la voie par moyens ferroviaires, YouTube, 03.03.2020

El passat 16 de febrer de 2020, t'explicava què, 1992, quan vaig arribar a Suïssa, el primer mandat que em va donar l'empresa estava lligat al projecte de la futura construcció d'un nou complex hidroelèctric: Cleuson-Dixence (1).

Durant gairebé sis mesos vaig agafar el tren cada dia per anar a treballar a Sion (2) amb l'equip responsable d'aquell projecte. Anys més tard, vaig agafar el tren tres dies per setmana durant gairebé quatre mesos per anar a treballar a Olten (3), on es trobava la seu del grup IT i des d'on preparàvem la fusió dels equips informàtics amb seu a Lausanne i Praga.

Com ja et pots imaginar, d'aquells viatges recordo els paisatges brutals que podia veure per la finestra del tren. Però també les màquines impressionants dels equips de manteniment dels ferrocarrils federals i la maquinaria d'una empresa que es troba al costat de Lausanne: Scheuchzer. Un espectacle afegir als paisatges que el servien de marc.

Avui, m'agradaria compartir amb tu dos vídeos publicats per Boris Bron a YouTube que ens presenten aquestes màquines en acció a la plana agrícola de la Suïssa francòfona (Suisse Romande), entre setembre i octubre del 2018 i entre maig i setembre del 2019.

Swiss Fly-Boris Bron: Travaux d'entretien de la ligne CFF Palézieux- Moudon, YouTube, 09.11.2019


  1. Le barrage de la Grande Dixence, publicat en aquest blog el 16.02.2020
  2. Wikipedia: Sion
  3. Wikipedia: Olten

No comments: