Thursday, May 5, 2022

the carbonless fuel that could change how we ship goods

Maria Gallucci: The carbonless fuel that could change how we ship goods, TED Monterey, August 2021

Fa uns dies vaig publicar un post (1) que vaig tancar amb aquestes paraules: La guerra d'Ucraïna sembla haver-nos fet oblidar que tenim un problema amb el canvi climàtic, que les amenaces al voltant del subministrament del petroli i el gas de Rússia ens estan fent oblidar que hi ha una transició energètica pendent, i que els capitals que li haurien d'estar destinats estan sent devorats per una estúpida inversió en armaments.

Així doncs, prefereixo seguir compartint amb tu alguns vídeos i articles que he estat llegint darrerament sobre el combat més important al que ha de fer front la humanitat: el de la seva supervivència! (2)

Avui m'agradaria segui amb la presentació que Maria Gallucci, va fer al TED Monterey 2021 (3), que va tenir lloc a Monterey (California, USA) de l'1 al 4 d'agost del 2021.
Nota: Com els subtítols de la conferència no sempre funcionen al vídeo, si tens dificultats per seguir l'àudio en anglès et proposo que punxis l'enllaç per anar a la pàgina de TED i busquis el botó: Read transcript. Selecciona la llengua de la traducció de la conferència que prefereixis i veuràs que el text es presenta sincronitzat amb l'àudio i és molt fàcil de seguir.
En aquesta conferència, Maria Gallucci va parlar d'inversions de milions de dòlars destinades a la construcció de plantes d'amoníac verd i de la protecció i seguretat de noves drassanes, desenvolupant la tecnologia necessària perquè els primers vaixells impulsats per amoníac siguin una realitat en un temps rècord.

En complement de la conferència de Maria Gallucci, m'agradaria proposar-te la lectura d'un article que Juan Arreo va publicar el 29 d'abril d'enguany a La Vanguardia: El tren de hidrógeno: el transporte del futuro con cero emisiones (4) i del que et proposo començar llegint aquest paràgraf:
El hidrógeno renovable está llamado a jugar un papel clave en la transición hacía una economía descarbonizada, gracias a sus múltiples aplicaciones en la industria y, sobre todo, en la movilidad. En este sector, su uso no se limitará a los coches y hoy existen proyectos para su utilización en medios de transporte que recorren grandes distancias, como aviones, barcos, camiones… Y en los trenes.

  1. Veure Russia doubles fossil fuel revenues, publicat en aquest blog el 29.04.2022
  2. Emma Pons Valls: La comunidad científica en Catalunya se rebela contra la inacción climática, Público, 01.05.2022
  3. TEDMonterey 2021, August 1-4 · Monterey (CA, USA): TED, Programs
  4. Juan Arreo: El tren de hidrógeno: el transporte del futuro con cero emisiones, La Vanguardia, 29.04.2022

No comments: