Friday, May 23, 2014

3D printers: amazing aplicacions

Vaig tocar el tema de les aplicacions pràctiques de les impressores 3D i el gran impacte que, en la meva opinió, crec tindran en els processos industrial. Primer en una entrada que portava per títol: impressores 3D: la nova revolució industrial. Més tard, en un altre intitulat: el futur és avui: la impressió de cases en 3D.



Ahir vaig trobar entre les meves notes tres articles publicats al Huffington Post que espero que trobis tant interessants com jo els vaig trobar.

HuffPo 12.01.2014. Un article dedicat a la ChefJet, una impressora 3D dissenyada per The Sugar Lab per a la impressió de tot tipus de dolços (sucres, xocolata, ...) en qualsevol tipus de configuració imaginables.

HuffPo 15.03.2014. La impressió 3d al servei de la reconstrucció facial. O com un jove de 29 anys que havia quedat completament desfigurat a causa d'un accident de moto es va sotmetre a una reconstrucció facial utilitzant la impressió 3D a l'Hospital Morriston de Gal·les. I com aquest tractament va canviar la seva vida.

HuffPo 02.05.2014. Un article molt interessant dedicat al tractament de l'artrosi a partir de la producció d'un cartílag, desenvolupat amb els mètodes utilitzats per la impressió 3D. L'experiència, orientada al tractament de la osteoartritis i desenvolupada a l'escola de medicina de Pittsburgh, consisteix a fer créixer el cartílag mitjançant la col.locació de capes de cèl·lules mare humanes en una solució que actuarà com la bastida que donarà forma al teixit i l'ajudarà a créixer. La novetat més important d'aquest estudi és que per la producció del cartílag s'ha utilitzat la llum visible, en lloc de la llum UV, perjudicial per a les cèl·lules vives (veure també Science Daily i Daily Mail, també aquest canal youtube: 3D Printing & Making Body Parts - A Plastic Surgeon's Dream )

No comments: