Monday, May 26, 2014

edutopies: laurène castor

http://laurenecastor.com/
Avui m'agradaria presentar-te un blog que segueixo des de fa temps, que trobo molt interessant i que't recomano. El seu nom és  edutopies i està realitzat per Laurène Castor (LinkedIn), responsable d'Innovacions Pedagògiques  a la France Business School .

Vaig caure pel seu blog per atzar. Buscant informació sobre Ecole 42 vaig trobar el relat de la seva experiència personal: Ecole 42 : "Chroniques d'une noyée", les 10 moments les plus marquants, i després el seu blog edutopies.

Si la qualitat gràfica del seu blog és remarcable, el que més m'impressiona és l'esforç, la motivació i la simpatia (vols prendre un cafè virtual?) amb que es dedica a divulgar les seves reflexions sobre l'educació i també la difusió de les eines que va descobrint, junt una valoració personal sobre el seu ús.

Al seu blog trobaràs dues seccions que trobo força reeixides: Bonnes pratiques en matière de créativité et de pédagogie i els Tutoriels Indispensables. Ara bé, no deixis de visitar la que és potser la secció més interessant del blog: Des ressources pour se nourrir des idées les plus inspirantes.

Pots trobar Laurène també a EducaVox, on es descriu a sí mateixa d'aquesta manera: Je suis blogueuse et je m’intéresse à l’éducation, à la créativité, au design, au numérique et au durable. Je me renseigne régulièrement sur les TICE et publier ce que j’apprends m’aide à réfléchir sur les moyens de voir l’éducation autrement


Al edutopies Laurène també ens informa d'altres novetats que cauen a les seves mans. Per exemple, a la seva darrera Newsletter presentava dues revistes que jo no coneixia i a les que t'invito a donar un cop d'ull: Socialter i Usbek & Rica. En aquest darrer pots trobar un reportatge molt interessant realitzat durant el mes d'Octubre del 2013: L'Espagne, sans peur et sans futur (versió PDF). El tipus de lectures de les que no sembla tenir compte el govern espanyol quan afirma que tota Europa admira el creixement espanyol.
I que tal si, ja per acabar, li dones un cop d'ull a aquest interviu: Laurène Castor décrypte et analyse les sélections de l'école 42

No comments: