Monday, January 13, 2020

enfants avec une planche à roulettes




A un parell d'articles, publicats l'any passat sobre la Barcelona que vaig conèixer quan era petit (1), t'explicava com la canalla del meu carrer ens llençàvem en patinets de fusta amb rodaments pel carrer Felanitx avall, a pocs metres d'on 11 anys abans havia mort metrallat per la policia del règim en Facerias (2).

Imagina doncs quina no va ser la meva sorpresa quan vaig veure al compte twitter de Paname Paris (3) una fotografia que Gérald Bloncourt (4) va fer el 1951 amb dos marrecs reparant el mateix vehicle amb el que nosaltres ens deixàvem caure carrer avall.

Sense menysprear el treball dels marrecs de la fotografia, deixa'm afegir que les nostres planches a roulettes estaven més ben fetes, tant en design com en solidesa. Potser perquè em vaig fer amic d'un noi que treballava a una mena de fàbrica de juntes per aixeta que hi havia al carrer (mai vaig saber el seu nom, car tothom l'anomenava El Rubio) i ens donava un cop de mà amb les seves eines sempre que ho necessitàvem.


  1. Barcelona i la memòria històrica - Nou Barris (25.08.2019), Barcelona i la memòria històrica - Nou Barris (08.02.2019)
  2. Wikipedia: Josep Lluis Facerías [ca] [es]
  3. Mahaut Fauquet: Pourquoi appelle-t'on Paris «Paname»?, Paris Secret, 23.04.2018
  4. Wikipedia: Gérald Bloncourt [en] [fr] [es] [ca]

No comments: