Monday, March 30, 2020

aliento de noches

Morfi Grei - La Losa (1984), Youtube, 07.04.2016

Avui m'agradaria compartir amb tu un parell de temes brutals de Morfi Grei, qui va ser cantant de la mítica: La Banda Trapera del Río. Una banda que es va crear a finals dels anys setanta a Cornellà i tenia uns temes brutals sobre la vida als barris obrers i la seva marginalitat. Segurament les lletres podrien ser millors. Però a qui l'importava? Eren del Baix, però eren dels nostres, car posaven lletra i música a moltes de les coses que també passaven als nostres barris.

No recordo quan vaig escoltar La Trapera per primer cop. I encara menys ni on ni quan vaig escoltar en Morfi ja en solitari. Com en aquells temps era més pobre que les rates, tampoc era qüestió de deixar-me caure pel carrer Tallers per comprar un vinil, ni de segona mà. Així que et deixo imaginar l'alegria que em va donar en Hands quan em va passar una mena de compilació que s'havia fet a una K7 a la que li quedava poc temps per la jubilació.

Després, els anys han passat i cadascun de nosaltres (La Trapera també) ha seguit el camí que ha pogut i s'ha guanyat la vida també amb el que ha pogut.

Com no és gens fàcil trobar vídeos amb una qualitat ni d'imatge ni de so que avui trobem acceptable (seria el cas del tema que dóna títol a aquesta entrada!), et passo el millor que he sabut trobar. Si trobes res de millor, no deixis d'enviar-me l'enllaç, ok?

Morfi Grei - Brigada antidroga, Youtube

No comments: