Tuesday, July 21, 2020

dirk gently's holistic detective agency

Dirk Gently, Agencia de investigaciones holísticas | Tráiler | Netflix España, Youtube, 16.12.2016

El darrer diumenge del mes de juny m'acabava de despertar de la migdiada i vaig obrir Netflix per veure algun dels films que m'havien recomanat recentment. Vaig començar a mirar trailers i cap d'ells em feia veritablement el pes. També vaig començar a mirar els trailers d'algunes de les sèries que m'havien recomanat i em va passar el mateix.

Ja estava a punt d'apagar la TV i passar a una altra cosa quan vaig caure per atzar sobre una sèrie delirant de la qual ningú m'havia parlat: Dirk Gently's Holistic Detective Agency (1). Una sèrie basada en una sèrie de novel·les amb el mateix nom (2), escrites per Douglas Adams (3) qui, cas que el seu nom no et digui res, és també l'autor d'una sèrie delirant de novel·les portades a la TV i al cinema: Guia galàctica per a autoestopistes i actor ocasional a alguns films de Monty Python.

La primera temporada de la sèrie és del 2016, la segona del 2017. Pel que fa a la primera, et proposo llegir la crítica que María José Arias va escriure a Público (5). Una crítica que subscric completament i de la que et passo aquest extracte:
Dirk Gently es una comedia absurda, disparatada y por momentos sin sentido que divierte mucho pero que no es para todo el mundo. Porque su humor es singular, de ese que no responde al estándar, al que hace reír a la mayoría. A algunos les parecerá una auténtica genialidad. A otros, una tontería sin pies ni cabeza. A los primeros, obviamente, es a quienes se dirige.
Deixa'm afegir que Lluïsa i jo ens trobem en el primer grup i que ens vam empassar la primera temporada en una tarda. També que, si l'argument és totalment delirant, val més no haver-te ficat entre pit i esquena dos dobles Whiskies abans de veure-la, perquè seguir la intriga demana tota la teva atenció, molt en particular en el tema del gatet assassí.

I si els rols d'un càsting amb actors genials i la seva interpretació són remarcables, m'hauràs de permetre destacar entre ells el rol i la interpretació de Fiona Dourif, una habitual dels films de terror amb dos Chuckies a l'esquena.

Pel que fa a la segona temporada, la cosa va per barris. Jo no la vaig trobar ni de lluny tan interessant com la primera, però Lluïsa la va adorar. Així què, si et dóna per veure la sèrie, ja em diràs que t'ha semblat.


  1. Dirk Gently's Holistic Detective Agency (TV Series): Wikipedia [en] [fr] [es] [ca] || IMDb, Filmaffinity (es).
  2. Dirk Gently's Holistic Detective Agency  (novel) : Wikipedia [en] [fr] [es] [ca]
  3. Wikipedia: Douglas Adams [en] [fr] [es] [ca]
  4. Wikipedia: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy [en] [fr] [es] [ca]
  5. María José Arias: ‘Dirk Gently’, una serie tan disparatada como divertida (o igual no), Público, 11.12.2016

No comments: