Wednesday, July 22, 2020

feliç aniversari, mama!




Avui fa un any et deia que havia reeixit a trobar algunes velles fotografies de quan eres una nina. Que estaven en molt mal estat, i que li demanaria a un company de la feina que es dedica a la fotografia amateur si podia millorar-les. Després que em confessés que la restauració de velles fotografies no era realment lo seu, vaig buscar amb Google algú que ho pogués fer, i vaig trobar la pàgina d'un noi de Múrcia que em va donar bon feeling: restauratusfotos.es.

Vaig passar per l'escàner la foto deteriorada que vaig penjar l'any passat (punxa aquí) i, junt amb un parell d'altres també en molt mal estat, li vaig demanar un pressupost per a restaurar-les. Com era el primer cop que el contactava, abans de fer la transferència, vaig demanar-li si em podia enviar un exemple de com treballava. Unes hores després el rebia, em va agradar i vaig fer-li la transferència. Un parell de dies més tard vaig rebre les fotografies restaurades en blanc i negre.

Com feia uns dies que havia vist a Twitter el resultat impressionant de la restauració de velles fotografies amb el programa DeOldify, vaig dir-me que valia la pena de provar quin resultat tindria en les fotografies restaurades que acabava de rebre. Vaig veure que la versió més avançada i user friendly d'aquest programa es trobava a les pàgines de MyHeritage (punxa aquí) i vaig obrir un compte gratuït de test. I és així com, a partir de la imatge deteriorada que vaig penjar l'any passat (punxa aquí), he arribat al resultat de la imatge que he penjat avui.

La imatge encara té molts defectes, en particular sota el coll, a la roba, el fons de la imatge ... He vist a un vídeo com els podria corregir amb GIMP. Ara per ara, fer-ho em demana un temps que no tinc. Però quan el trobi ho faré.

Sempre amb nosaltres, sempre amb tu!
T'estimo !!!!

No comments: