Monday, October 26, 2020

george thorogood and the destroyers

George Thorogood and The Destroyers - Bad to the Bone (Live at Montreux 2013), Youtube

Francament, no recordo on vaig sentir per primera vegada el tema amb què he obert el post d'avui. Estic segur que no el vaig escoltar ni a la TV ni a la ràdio. Així que és més que probable que el veiés a un vídeo a l'antic Pub JJ del barri de Porta (Nou Barris), abans que el traspassessin i es convertís en un bar que compta amb poques simpaties entre la comunitat dels influencers.

Vaig conèixer el Pub JJ amb uns companys de Sant Adrià. Se'ns havia fet tard i un dels companys, que crec recordar que vivia a Sant Quirze del Vallès, va proposar d'anar a un petit pub de Nou Barris que tancava tard, passava bona música, tenia preus decents i no tenia reservats per les parelles. Jo no n'havia sentit parlar mai abans. Vam anar-hi, la descripció s'ajustava a la realitat i va agradar-me la parròquia que el freqüentava. I des d'aquella nit, em vaig convertir en un client més o menys fidel. Tret d'algun dia en què els gustos del patró no coincidien amb els meus, he de dir que, no sé quins eren els canals de satèl·lit que enganxava, però l'antic Pub JJ acostumava a passar bona música.

Tornant al vídeo, a mitjans de setembre d'enguany vaig trobar el que vaig sentir per primera vegada: George Thorogood and The Destroyers - Bad to the Bone, Youtube, 15.07.2011. El motiu pel qual he obert el post amb el concert de la banda al Montreux Jazz Festival del 2013 és purament personal.

Pel vídeo que tanca el post d'avui he escollit una actuació de la banda amb una llegenda del Blues de Chicago: Eddie Shaw, que ens va deixar a finals del mes de gener del 2018. El vídeo correspon a un Juke Joint Jam, que va tenir lloc al Ground Zero Blues Club de Clarksdale (Mississippi).

Probablement t'hauràs donat compte que no he dit res del tio que toca el baix: si et fixes, és absolutament remarcable! Vinga doncs, ho deixo per avui. Espero que aquesta banda t'agradi almenys la meitat del que a mi m'agrada.

George Thorogood and The Destroyers - Howlin For My Baby, featuring Eddie Shaw. Youtube

No comments: