Friday, December 14, 2018

cody jinks

Cody Jinks - Cast No Stones, Youtube, 14.03.2015

D'ençà que va començar la tardor li he agafat gust a sortir de casa de bon matí per anar a buscar el bus i llegir el 20 minutes mentre escolto la música Country que m'agrada. I clar, de tant en tant, també m'agrada renovar el repertori.

A principis d'octubre vaig trobar un autor de qui no havia sentit parlar mai: Cody Jinks. Un texà que va començar la seva carrera musical tocant a una banda de trash metal, fins que es va cansar d'aquest estil i va decidir tornar a les arrels del Country.

Les lletres de les seves cançons i el seu estil no tenen gran cosa a veure amb bona part del que corre per Nashville i organitza els American Country Awards. Però no li agraden les etiquetes. Així que un dia que algú va voler donar-li l'etiqueta de Outlaw (1) es va trobar amb una resposta seca de Cody: "No conec ningú que estigui fora de la llei. Jo pago els meus impostos" (Nchst! Amb la il·lusió que porten aquesta etiqueta Willie Nelson (2) o Kris Kristofferson ...).

Jeff Gage publicava aquest estiu a Rolling Stone un article que estava en fase amb la qualitat de Cody, tot i deixar clar en tot moment que ens trobem davant d'un texà atípic (3).
Cody no encaixa bé ni al seu Texas natal: "Estava fent un espectacle a principis dels anys 2000 i un artista texà va pujar i em va dir que ningú feia ja covers de Merle Haggard (2) o George Strait. Li vaig dir que jo sí que ho havia fet"
Sincerament, no sé què més afegir. M'agrada la seva veu i els seus temes. També moltes de les lletres de les seves cançons. Què et sembla si et passes per l'enllaç del seu canal a Youtube (4)? O millor encara, punxa aquests temes abans de fer-ho: Hippies and Cowboys, Loud and Heavy, Rock & Roll, Must Be The Whiskey, ...


  1. Wikipedia: Outlaw country
  2. Merle Haggard and Willie Nelson, publicat en aquest bloc el 18.07.2018
  3. Jeff Gage: Cody Jinks on New Album ‘Lifers’ and Dimebag Darrell’s Influence, 27.07.2018, Rolling Stone
  4. Cody Jinks: Wikipedia, Home Page, Youtube, Instagram,

No comments: