Thursday, December 13, 2018

online grid statistics

Les Nacions Unides han escollit per tercer cop Polònia (Poznan 2008, Varsòvia 2013) per a la celebració d'una cimera on discutir de polítiques sobre el medi ambient i el canvi climàtic. Crec que ja no podem descartar que un plenari de la Comissió dels Drets de l'home de les Nacions Unides pugui celebrar-se un dia a l'Aràbia Saudita (1).

Passen els dies i, amb ells, realitzem que el clima està canviant. L'inconscient religiós d'alguns científics i ecologistes insisteix a presentar-nos un món estàtic que només va canviar des de la difusió de la revolució industrial. Personalment, ja fa més de dos anys que en una sèrie d'articles en aquest bloc vaig expressar la meva opinió sobre el canvi climàtic (2) i al label climate change d'aquest blog pots trobar uns quants exemples de que el clima del planeta no ha hagut d'esperar a la revolució industrial per canviar. Pots afegir a aquests articles els que ens presenten el Sàhara i la península d'Aràbia com dos espais immensos coberts de praderes regades amb pluges abundants ... fa solament 6000 anys! (3),

En fi, ja saps que m'agrada llegir i compartir amb tu tot el que té relació amb el progrés tecnològic al voltant de les energies renovables. Però, més enllà de qualsevol triomfalisme sobre la seva difusió, procuro no perdre de vista a Banktrack (4) quins són els bancs que segueixen invertint en les energies més contaminants i quins han deixat de fer-ho.   

I més enllà de tot el que puguin dir premsa i governs, també m'agrada estar informat de quina és la demanda d'electricitat al llarg del dia i com es cobreix: amb quines fonts d'energia, importacions, etc. Cas que a tu també t'interessi consultar de tant en tant aquestes informacions, avui m'agradaria compartir amb tu alguns dels enllaços que em miro sovint per comparar les estadístiques de producció i de consum amb allò que llegeixo a la premsa.
  • Si fas part del 12% de penya que visita el meu blog des d'un telèfon mòbil, a sota del meu nom veuràs el text "main page", punxa'l i t'apareixeran dues opcions, la segona amb l'opció "online grid statistics". Punxa aquesta segona opció.
  • Si fas part del 88% de penya que visita el meu blog des d'un ordinador, trobaràs una pestanya que porta per nom "online grid statistics" al costat de "main page". Punxa-la.
Si ja has seguit els passos que et proposava, veuràs que el disseny de la presentació de les dades varia segons el país i l'empresa que les recull. Personalment m'agraden molt els que fan a GridWatch per les dades en temps real de França i del Regne Unit. Però, sobre els colors i tantes altres coses, cadascú té el seu gust i l'hem de respectar.

També veuràs que l'actualització de les dades varia segons quin sigui el país i l'empresa que les recull. Com ni tu ni jo no som pas operadors de la xarxa elèctrica, això no té gran importància. Francament, tampoc en té gaire la informació de les darreres hores, car pot respondre a diversos factors aleatoris: aturada de centrals per manteniment, dia cobert i/o sense vent, embassaments secs o emmagatzemant aigua, ... Personalment, les estadístiques anuals em semblen molt més fiables. Això no treu però que, segurament per deformació professional, també m'interessin les estadístiques diàries. Ja em diràs que en penses.


  1. El presidente de Polonia justifica el uso del carbón en su país durante la inauguración de la COP24, EFEverde, 03.12.2018
  2. Canvi climàtic: de què estem parlant en realitat? [1] [2] [3] [4] [5]
  3. William R. Boos & Robert L. Korty: Regional energy budget control of the intertropical convergence zone and application to mid-Holocene rainfall, Nature Geoscience volume 9, pages 892–897 (2016) || 6,000 Years Ago The Sahara Desert Was Tropical, So What Happened?,Texas A&M University Today, 29.11.2016

No comments: