Wednesday, February 20, 2019

dritte wahl - morgen schon weg

Dritte Wahl - Morgen schon weg, Youtube, 07.11.2010

Dritte Wahl (Tercera Opció) és una banda de Rostock que es va crear en temps de la RDA. Difícil de catalogar, hi ha llocs on els entesos la descriuen com una banda de bio-punk, altres que la descriuen com una banda de metal-punk, ...

Quan veus aquest vídeo i la lletra del tema per primera vegada, pots imaginar fàcilment als creatius discutint sobre un vídeo on sortiria un tio que no li troba gaire sentit a la seva vida, un funcionari calb, un runner deprimit amb americana, parant molt de compte perquè no li caiguin ni les claus del pis ni les monedes que porta a les butxaques.
Avui aquí, demà a un altre lloc
Vull sortir d'aquest amagatall
Em sento preparat per a fer-ho
Perquè estic segur que ja és l'hora
Avui aquí, demà a un altre lloc
La meva recerca realment no té cap sentit
On vaig? això és un secret
Bé, no és exactament això el que volien transmetre els creatius, sinó quelcom en relació amb els darrers dies de la vida del baix de la banda: Marko "Busch'n" Busch, abans que un càncer d'estómac se l'emportés la nit del 17 de gener del 2005 als 35 anys. Et deixo a tu la interpretació de les imatges finals del vídeo com imagino què era l'objectiu dels seus autors.

Aquest vídeo es va publicar un any després la publicació d'un vídeo a la memòria de Busch'n que pots trobar a continuació. Un estil molt diferent però què, a diferència del primer, m'ha arribat directe al cor.

Ruhe in Frieden, Busch'n

In Gedenken an Busch'n (Dritte Wahl - Auf der Flucht), Youtube, 13.05.2009

2 comments:

Israel Hands said...

No en sabia res d'aquesta banda i està força be.Suposo que forma part de la teva llarga llista de bandes punk alemanyes.

Roy Batty said...

Vaig penjar ja fa molt de temps un post al GS: Dritte Wahl - Alles für den wind, al que afegiria un tema d'ells que també m'agrada força: Tobias.