Wednesday, February 27, 2019

goodbye google+ - welcome twitter

Source Larry Kim: Goodbye, Google+: Social Network Broken Into Streams and Photos Products , wordstream.com, 09.04.2018
A finals de gener vaig rebre un mail de Google que em recordava l'anunci, un mes abans, de la seva decisió d'aturar Google+ l'abril del 2019. Segons el planning, a partir del 4 de febrer, ja no es podrien crear nous perfils, pàgines, comunitats o esdeveniments. I a partir del 2 d'abril tancaran comptes, pàgines i començaran a suprimir els continguts. Els déus d'Internet ens recordaven que estem autoritzats a descarregar i a guardar el nostre contingut, a condició que ho fem abans del mes d'abril. I ens tranquil·litzaven recordant-nos que no està previst suprimir les fotos i els vídeos desats a Google Fotos. Molt agraïts!

Què hi farem! Em sap greu perquè la darrera vegada que vaig veure funcionar el comptador de visites havia passat de llarg les 500.000 !!!  Entre els seguidors que hi tenia em va sobtar trobar a Engie, The Watchers i un director general del departament d'Energia a l'UE: Dominique Ristori, amb qui havia bescanviat alguns missatges lligats a coses que havíem publicat. I tot i que havia altra penya lligada al tema de l'energia, no t'amagaré que també hi havia un sonat que es dedicava a publicar fotos de noies nues que esperava que li comentés, la nigeriana de rigor i una francesa que viu al Marroc i tenia unes ganes compulsives de casar-se. També hi havia un alemany apassionat pels cotxes de carreres amb qui, per un motiu que no et sabria explicar, petàvem de tant en tant la xerrada. Cosa que mai no vaig fer amb un indonesi amb qui no compartia la seva passió pel mobiliari d'interior i no deixava de donar-me la brasa amb el tema.

En fi, que vaig començar a mirar-me les alternatives. Cap de les proposades per Dan Price a un recent article publicat recentment a MakeUseOf m'havien fet el pes. Tampoc Instagram, on he deixat la pàgina oberta pel dia que em torni a dedicar a fer fotos, però res més. No més que Pinterest ... que només utilitzo molt de tant en tant per a guardar algunes imatges que m'hagin cridat l'atenció, però no el veig com una alternativa ni a Google+ ni al compte que tinc obert a Pearltrees.

Sobre Facebook, per no anar per quatre camins, dir que Mark Zuckerberg no és sant de la meva devoció. A més, que no m'agrada crear-li problemes a gent que te un compte amb el mateix nom i cognom, com per exemple un amb tio amb barba de Sabadell de qui, la penya que fa segles que no sap res de mi, podria pensar que és el meu fill. I si el contacten i comencen a explicar-li anècdotes sobre el seu pare, podria no prendre-ho bé. Millor evitar aquest tipus de situacions.

Malgrat haver estat a punt de morir de riure amb un vell article que Stuart Heritage havia publicat a The Guardian: Twitter for dummies: a guide to the social network that still confuses us, vaig decidir seguir el consell d'en @raf_jaime i obrir un compre a Twitter. Vaig estar a punt de deixar-ho córrer quan vaig rebre una metrallada de pàgines de publicitat, entre les que em van impressionar molt especialment: @SMP_PSL, @incredibleindia o @CGTNOfficial.

Fa uns dies que estic fent proves a Twitter i, després de haver bloquejat una pila de penya i de publicitat, he vist que un tweet que vaig publicar el passat 22.02.2019 ha rebut ja més de 8.000 visites, entre elles la d'un tio apassionat de Tesla que viu a l'estat de Colorado i amb qui he bescanviat alguns missatges. En fi, que m'està agradant el resultat i, pràcticament, he decidit quedar-me.

Doncs això, que goodbay Google+, welcome Twitter i si us passeu per la pàgina, doncs ja ens farem followers. Això sí, recordeu que només l'utilitzaré per a publicar el que vagi trobant interessant i que no em barrejaré en cap discussió amb penya que no conec de res i que no tingui cap interès en conèixer.

No comments: