Thursday, February 28, 2019

com ens hem de veure ...

ConBotasSucias - Barón Rojo - Trailer de la película, Youtube, 10.01.2012

Farà cosa d'un parell de mesos, vaig caure per casualitat sobre una notícia publicada el 22.07.2012  al magazín Insonoro sobre la fi dels treballs de muntatge d'una pel·lícula sobre una banda de heavy espanyola: Barón Rojo: La productora Flip Flop Audiovisual ha concluido el montaje de la película sobre los madrileños Barón Rojo.

El que més em va impressionar no va ser llegir que, just acabat de muntar, el film ja es trobava en procés de selecció en diversos festivals de cinema, nacionals i internacionals. Tampoc veure al trailer a un dels membres de la banda afaitar-se les celles amb una Gillette. Ni escoltar els comentaris carregats de filosofia dels membres de la banda i els seus fans al llarg del trailer.

El que em va impressionar de debò, va ser llegir que el muntatge del film: Barón Rojo. Larga vida al Rock & Roll (2012) l'havia fet una productora madrilenya anomenada: Flip Flop Audiovisual SL, de la que és administradora una bona companya amb qui vaig compartir classes a l'UAB i altres coses que ara no ve al cas mencionar.

Feia la tira d'anys que no sabia res d'ella sinó que, a part del muntatge de films de bandes heavies, també havia treballat com assistent parlamentària i documentalista per al Grup Parlamentari Català al Congrés dels Diputats, a una època en què aquest estava dirigit pel Phil Collins de la banda: en Josep Antoni Duran i Lleida.

De Barón Rojo encara feia molt més temps que no en sabia res, així que vaig decidir buscar alguna cosa a Youtube que em pogués explicar perquè no havia tingut mai gens d'interès per una banda que, segons els seus membres, havia venut més milions de LP's que l'Arévalo K7's a les gasolineres.

Vaig trobar la resposta en aquest play-back de "Aplauso", un programa de TVE presentat per un individu autodenominat José Luis Fradejas, sempre ben protegit per l'esbart dansaire del Colegio de los Salesianos i els seus fans: tothom lluint un remarcable vestuari patrocinat per una coneguda marca de texans valenciana i El Corte Inglés.

Los Rockeros van al Infierno Baron Rojo, Youtube, 13.11.2006

3 comments:

Israel Hands said...

Ja deia jo que això del FlipFlop em sonava.Ves per on,potser si que una mica de sang heavy corria per les venes d' aquella companya nostra.En quant als Baron Rojo al 2007 van venir a tocar a La Ràpita (no comences amb lo de la meva memòria,que ho he hagut de buscar per la xarxa),en un concert d' aquests multibandes,de les quals només vaig veure Boikot (una bona banda,els Boikot),i recordo que els Barons van tocar a le 4 de la matinada.Suposo que deurien anar a dormir aviat, i es van posar el despertador per a tocar a tan intempestiva hora.I dic suposo per què no feien pinta d'estar fent canyes fins a les tantes,tot i que les aparences enganyen.(a l'Octubre vaig coneixer a Miguel dels Decibelios a la fira del disc d'Amposta i als seus 66 anys encara és dels que pot estar fent canyes fins a les tantes).Si et serveix d'apunt no vaig veure cap UVI mòbil,més què res per allò que em comentaves del concert dels Stones a Lausanne.
En fi,sigui com sigui,llarga vida al Rock'n'roll.

Roy Batty said...

Home, jo la veia més aviat folk que heavy, però tots canviem al llarg de la vida. No diré noms per no fer quedar malament a ningú, però estic gairebé segur que hi ha penya que coneixem que avui no podria escoltar dos minuts a King Crimson. per no parlar dels vells fans de The Smiths. Clar que, si no fos el cas, començaria a preocupar-me per ells.

En fi, sobre Barón Rojo i les birres, dir que conec un tio que podia acabar bevent la darrera al Drugstore del Passeig de Gràcia i anar tot seguit a treballar a les 06h00 del matí després. I que si li diguessis de fer-ho avui, acabaria trucant a la porta de la UVI dels Stones perquè l'agafessin.

Israel Hands said...

Home,jo d'aquests també en conec un.I potser mirant amb retrospectiva,en coneixem uns quants.Be,tret del Sinfu,que aguanta be potser per l'entrenament que porta.