Tuesday, February 26, 2019

sense la música la vida seria un error ...

Steve`n`Seagulls - You Shook Me All Night Long, Youtube, 16.03.2015
Fa gairebé un any recordava en aquest bloc les nits que havia passat al garatge de casa dels meus pares, preparant exàmens i treballs amb el meu adorat Sinclair ZX Spectrum, mentre escoltava una emissora del Vallès que fa molt de temps que va deixar d'existir i de la que he oblidat el nom (1).

D'allò fa molts i molts anys. Però és un costum que encara tinc. A casa, però també a la feina, des que la generalització de l'Open-plan office (2) fes impossible concentrar-se mentre hi ha un munt de penya xerrant pel phone, en visió-conferència o senzillament parlant.

A la feina normalment escolto la música que he carregat al mòbil. Fora de la feina també escolto la ràdio. Conscient que tots tenim els nostres gustos i que aquests canvien amb el temps, avui et volia proposar donar un cop d'ull a les emissores de ràdio per internet que pots trobar a la pestanya radio (3) que encapçala aquest bloc. No són les úniques emissores que escolto, clar: de tant en tant també m'agrada passejar-me per Radio Garden i escoltar emissores locals de la primera vila que em passa pel cap.

Tornant a la llista dels enllaços de la pestanya radio, també t'he de confessar que, ara mateix, escolto més sovint són Fréquence Banane (4) i les que pots trobar a les rubriques: Bluegrass/Country i Celtic que no pas les altres.

També escolto els temes que he anat marcant al meu canal youtube. Però t'he de confessar que no passo gaire temps a netejar els vídeos que van esborrant gràcies a les lleis del copyright i ho tinc tot força desorganitzat.

Deixa'm afegir que, quan vull veure vídeos de youtube, darrerament l'he agafat el gust a fer-ho des de Music Songs Player, una pàgina a la que et recomano donar-li un cop d'ull. A menys clar, que et defenguis molt millor que jo en xinès, i prefereixis: Yinyuetai, de la que ja et vaig parlar fa temps (5).

Friedrich Nietzsche va dir que, sense la música, la vida seria un error. Probablement els trilobits i els dinosaures no estarien d'acord amb una afirmació tan reduccionista i antropocèntrica sobre el concepte de la vida. Però com afortunadament nosaltres n'hem de fer res de si estaven d'acord o no, et proposo que seguim escoltant la ràdio. 


  1. Gary Moore - Whiskey in the Jar, publicat en aquest bloc el 04.05.2018
  2. Wikipedia: Open plan 
  3. Llista de les meves emissores de ràdio preferides, en aquest bloc.
  4. Veure, per exemple, Fréquence Banane - La radio dels campus, publicat el 18.05.2018 en aquest bloc
  5. Dixie Chicks - Lil' Jack Slade at Yinyuetai, publicat en aquest bloc el 05.04.2018

No comments: