Saturday, June 12, 2021

blade runner - más allá de la ciencia ficción

Boris Hars-Tschachotin: Phänomen Blade Runner (2020), Arte TV, VOSE


Avui m'agradaria compartir amb tu un documental genial en versió original, subtitulat en espanyol. Un documental de Boris Hars-Tschachotin sobre un dels clàssics del cinema: Blade Runner. Un film noir i d'estètica Cyberpunk, dirigit de manera magistral per Ridley Scott i protagonitzat per Harrison Ford. Un film que no va ser valorat com calia a la seva estrena en 1982, però que més tard es va acabar convertint en un film culte. Hom diu que el film era una adaptació lliure de la novel·la curta de Philip K. Dick: Somien els androides amb ovelles elèctriques?. Jo em vaig llegir el llibre i mai vaig estar gaire segur. De totes maneres, només puc dir que tant el llibre com el film són senzillament brutals..

En aquest documental, Boris Hars-Tschachotin explora diversos aspectes de la distopia que ens presenta el film de Ridley Scott: la catàstrofe climàtica, l’esclavització dels humans per la tecnologia, la dominació de les mega-corporacions ... I també dona resposta a un munt de qüestions que van quedar obertes i van generar un munt de discussions entre els admiradors d'aquest film, entre els que pots trobar-me.

En fi, no m'embolicaré més. A Wikipedia i a les millors llibreries pots trobar tones de material sobre aquest film. Ara et deixo trobar un moment per veure aquest documental que estarà disponible a les pàgines d'Arte TV fins al 26 de juny. Espero que t'agradi tant com m'ha agradat a mi.

No comments: