Sunday, November 26, 2023

free ebooks (2)

Xataka - 11 Webs para Descargar Ebooks Gratis para tu Kindle, YouTube, 19.03.2020


Deixa'm que et confessi una cosa. A diferència d'alguns estudiants de magisteri (1), m'agrada llegir llibres: molt! I si detesto viatjar en avió, més que res pel temps del desplaçament en tren fins a l'aeroport i les llargues esperes fins a l'embarcament, trobo una bona compensació en el temps que puc dedicar-li a la lectura.

Si fa temps que em segueixes en aquest blog, ja deus saber que més que comprar nous ordinadors, el que de veritat m'apassiona és reciclar els vells que em donen (2) o comprar altres de segona mà (3). I el mateix em passa amb els vells smartphones.

El problema és que, en cadascun d'aquests aparells: ordinadors i mòbils, he anat acumulant a una diabòlica carpeta temporal tot allò que he llegit i que, pel que sigui, he trobat interessant: captures d'imatges, fotografies, articles, llibres..., fins i tot tesis doctorals! Però també, tot allò que m'he descarregat amb la intenció de llegir un dia que tingui el temps de fer-ho.
Afortunadament, m'agrada escriure -si ho faig bé, ja és una altra cosa- i aquest blog em dona l'oportunitat de llegir o rellegir tot el material que he anat acumulant sobre un tema, digerir-lo i estructurar-lo de la manera més resumida de la que soc capaç, compartir-lo amb tu i passar a ordenar tot el material que he utilitzat emmagatzemant-lo a Evernote (4), a Flipboard o a Pocket.

Però això no impedeix que segueixi tenint un munt de material que, de tant en tant, vaig consultant per veure si encara és d'actualitat, demanant-me perquè diable el vaig emmagatzemar, o descobrint entre l'enrenou coses interessants.

Freeditorial. EM Ariza, YouTube, 13.11.2017

Entre aquestes "coses", un relat que no recordo quan vaig descarregar de Freeditorial (5), una editorial i una biblioteca en línia on, a més de poder baixar-te antics llibres lliures de drets de copyright, també podràs fer-ho amb llibres d'escriptors contemporanis que podràs descarregar gratuïtament, en diversos formats digitals i sense necessitat d'enregistrar-te.
Pots afegir l'enllaç de Freeditorial i el de PDFdrive (es) a la llista d'adreces que pots trobar al vídeo amb què he obert el post d'avui. També les del post: Free Ebooks que vaig publicar ja fa temps en aquest blog: he aprofitat la redacció del post d'avui per actualitzar el seu contingut.

Alguns dels enllaços que trobaràs al post: 
Free Ebooks, a més de permetre't carregar els llibres sense drets d'autor, també et permeten llegir-los sense que necessitis descarregar-los al disc dur del mòbil o al de l'ordinador: aquest és el cas de Freeditorial. Per llegir-los des del navegador, sovint utilitzo l'extensió EPUB Reader (disponible pels navegadors Firefox i Chrome. Si els he descarregat al mòbil, ho faig amb una vella aplicació: FBReader). Si els tinc descarregats a l'ordinador el més probable és que utilitzi una aplicació brutal de la qual et vaig parlar fa anys: Calibre (6).

  1. Veure Free Writers, publicat en aquest blog el 05.10.2023
  2. Veure Reciclatge d'un vell PC, publicat en aquest blog el 27.11.2018
  3. Veure Economia circular - una experiència personal (1/2) (2/2), publicats en aquest blog respectivament els 19.05.2022 i 20.05.2022
  4. Veure Evernote, publicat en aquest blog el 04.09.2014
  5. Freeditorial: Home page || Facebook || Instagram
  6. Veure Some suggestions to manage your library (1) (2) (3), publicats respectivament el 04.01.2015, 09.01.2015 i l'11.01.2015

No comments: