Friday, May 4, 2018

gary moore - whiskey in the jar

Gary Moore - Whiskey in the Jar (Tribute to Phil Lynott), Youtube, 16.12.2010

El passat mes d'abril, coincidint amb la història del frau del màster de Cristina Cifuentes (1), vaig recordar les nits que havia passat a una petita habitació que hi havia al garatge de casa dels meus pares preparant exàmens, treballs ...  Amb el meu adorat Sinclair ZX Spectrum (2), desenvolupant un programa de tractament de text i altres programes per a la representació de diferents tipus de gràfiques que utilitzava per a la presentació dels meus treballs a la Universitat. També intentant millorar una mena de full de càlcul que m'havia passat en una K7 un company amb qui havia treballat a Danone.

M'agradava treballar al garatge en el silenci de la nit i, mentre ho feia, escoltar una emissora del Vallès que fa molt de temps que va deixar d'existir i de la que he oblidat el nom. Una emissora que em va permetre conèixer un munt de bandes. I entre aquestes bandes hi havia Thin Lizzy (3), una banda irlandesa per on havien passat músics com Gary Moore o Eric Bell. Una banda de la qual va encisar-me un vell tema del 1972, basat en una tradicional balada irlandesa recuperada als 60's per diverses bandes, entre elles The Dubliners (4): Whiskey in the Jar (5).

Molts anys després, escoltant a Youtube les diferents versions que s'han fet d'aquest tema, vaig caure sobre la ja coneguda versió de The Dubliners and The Pogues (6), la que Thin Lizzy (7) va donar a conèixer arreu del món i ... També vaig trobar una versió brutal que no coneixia. La versió amb què he obert aquesta entrada, un tema del concert One Night in Dublin: A Tribute to Phil Lynott (2005) (8). Un concert on Gary Moore i els seus amics rendien homenatge a Phil Lynott, l'antic líder de Thin Lizzy, a qui l'alcohol i les drogues es van emportar als 36 anys.

Espero que escoltar la versió d'aquest tema, especialment les guitarres de Gary Moore i Eric Bell (sense desmerèixer però ni al bateria ni al baix), t'agradi tant com a mi m'ha agradat descobrir-lo.


  1. Ignacio Escolar: Cuál es el problema del máster de Cristina Cifuentes, eldiario.es, 11.04.2018
  2. Wikipedia: ZX Spectrum, més tard el reemplaçaria per un ZX Spectrum 128
  3. Wikipedia: Thin Lizzy
  4. Wikipedia: The Dubliners
  5. Wikipedia: Whiskey in the Jar
  6. The Dubliners and The Pogues - Whiskey in the jar, Youtube, 15.01.2008
  7. Thin Lizzy - Whiskey In The Jar (official music video), Youtube, 22.03.2012
    Nota: per Youtube també corren un parell de vídeos amb una versió ja molt devaluada de la banda tocant aquest tema el 17.07.2016 al Rock Fest de Barcelona
  8. Wikipedia: One Night in Dublin: A Tribute to Phil Lynott

No comments: