Thursday, May 3, 2018

mobile phone dock station

amazon: samsung EDD-S20EWEGSTD

En un fil de conversa que vam tenir fa uns dies en aquest blog amb l'amic Israel Hands (1), em parlava d'un telèfon mòbil que tenia la pantalla trencada i que jo havia reconvertit en comandament a distància. D'allò fa molt de temps i les coses han canviat.

Com no vaig trobar cap lloc on reparessin la pantalla per un preu raonable (2), finalment el vaig reemplaçar per un vell Samsung Galaxy S3 (3) del 2012 que, encara avui, funciona perfectament i està com sortit de fàbrica.

Després de connectar-lo al WiFi de casa, vaig començar a utilitzar-lo per consultar la programació de la TV i com a telecomanda amb aquesta aplicació: Peel Smart Remote TV Guide. També per escoltar la radio amb TuneIn i música amb Spotify, Deezer i Shazam. Més tard li vaig ficar una nova bateria Samsung EB-L1G6LLU. També una targeta 'SanDisk Ultra Micro SD de 64GB' - que, gràcies a la crítica desfavorable dels experts (4), vaig trobar a molt bon preu: vaig carregar una part de la meva música, part de l'àlbum de fotos i alguns vídeos i fitxers amb lectura.

Deixant de banda l'anuari -telèfon, email, etc.-, la missatgeria i el calendari sincronitzats amb el meu compte Google, també vaig convertir l'aparell en un escànner per documents gràcies a l'aplicació CamScanner, i en lector de codi de barres i de QR Code amb aquestes altres aplicacions: Barcode Scanner i QR Code Reader.

Pel que fa a la salut, també vaig carregar una aplicació que em permet veure la composició dels aliments en venda a Suïssa a partir del codi de barres del seu embalatge: NutriScan BàS. Una guia de primers auxilis de la Creu Roja: Erste Hilfe, I via els bookmarks als navegadors, un enllaç amb MedGate.

Més endavant vaig adquirir a Amazon una "mobile phone dock station" Samsung EDD-S20EWEGSTD (5). Vaig connectar-la a la TV amb un cable HDMI (6) i a un vell amplificador Kenwood (7) amb un cable DIN connectat a la sortida àudio.

Les connexions USB em permeten connectar un teclat wireless de Logitech (8), que puc utilitzar per escriure emails o just com a mouse mentre el telèfon està connectat a la dock station. Aquestes connexions també em permeten llegir des del telèfon el contingut de pen drives o d'un disc dur portable. També carregar la bateria d'un carregador portàtil pel mòbil (9)

Gràcies a la dock station, a més de poder veure la hora i les previsions de la meteo, també  tinc una estació de càrrega per la bateria i puc utilitzar un vell telèfon que estava condemnat en un Media Center força apanyat (10).

Com pots veure en aquest vell vídeo (11), també podria utilitzar la dock station per connectar el telèfon a un monitor i utilitzar-lo com un ordinador. Però, un phone tant vell no té gaire recorregut per aquest tipus d'utilització. De totes maneres, prefereixo utilitzar un vell ordinador de segona mà que em va sortir bé de preu. al que l'he doblat la memòria i afegit un disc SSD que també vaig trobar en una oferta. O també una vella tablet. Però això és una altra historia i ja en parlaré un altre dia.


  1. Avui és el meu aniversari, 27.04.2018, en aquest blog
  2. Per un preu raonable vull referir-me a un preu més baix del que em costaria comprar a Xina un model nou de característiques tècniques comparables.  
  3. Florence Legrand: Test - Samsung Galaxy S3, lesnumeriques.com, 14.06.2012
  4. Morgane Alzieu: Test - Sandisk microSDXC Mobile Ultra 64 Go UHS-I, lesnumeriques.com, 16.12.2012
  5. Samsung EDD-S20EWEGSTD. L'acabo de veure a Amazon per 75 euros i a eBay per 154 euros!  Però, si no tens pressa i busques bé, pots trobar-la per uns 20-25 euros.
  6. Com no totes les aplicacions s'adapten automàticament al format de la TV, vaig carregar aquesta aplicació: Rotation de l'écran.  
  7. Kenwood A-34 Stereo Integrated Amplifier. Malgrat el que puguis trobar en algunes fitxes tècniques aquest model és de molt més abans que 1990!
  8. Wireless Touch Keyboard K400 Plus
  9. CellularLine - FreePower Slim 3000
  10. Wikipedia: Media Center [ca] [fr] [en]
  11. Samsung Galaxy Note 2 Smart Dock -- EDD-S20E Galaxy Note 2, Youtube, 09.12.2012

No comments: