Le plus grand camion électrique du monde entre en scène, Enerzine, 24.04.2018 |
El passat 20 d'abril, es presentava a la pedrera de l'empresa suïssa Vigier Ciment (1) el vehicle elèctric més gran del món: l'eDumper, amb un pes en buit de 58 tones i 123 tones amb càrrega.
Aquest camió ha estat dissenyat pels enginyers de la NTB Interstate University of Applied Science Buchs (2) durant els darrers 18 mesos i, gràcies als seus rècords mundials, és un exemple de l'èxit de la recerca aplicada a Suïssa: és el vehicle elèctric més gran i més potent que mai abans s'ha fabricat i està equipat amb la bateria més gran que mai s'ha fabricat per a un vehicle elèctric.
Cal afegir que durant el descens de la pedrera amb càrrega completa, les bateries del eDumper es carreguen mitjançant la recuperació de l'energia de frenada. Segons els càlculs provisionals, l'electricitat que es produeix és, en gran mesura, suficient a refer el camí de tornada amb el camió buit. Per tant, potser estem davant d'un vehicle amb zero consum d'energia: l'estudi de l'operació diària durant els pròxims mesos proporcionarà un saldo energètic més precís.
Aquest camió ha estat dissenyat pels enginyers de la NTB Interstate University of Applied Science Buchs (2) durant els darrers 18 mesos i, gràcies als seus rècords mundials, és un exemple de l'èxit de la recerca aplicada a Suïssa: és el vehicle elèctric més gran i més potent que mai abans s'ha fabricat i està equipat amb la bateria més gran que mai s'ha fabricat per a un vehicle elèctric.
Cal afegir que durant el descens de la pedrera amb càrrega completa, les bateries del eDumper es carreguen mitjançant la recuperació de l'energia de frenada. Segons els càlculs provisionals, l'electricitat que es produeix és, en gran mesura, suficient a refer el camí de tornada amb el camió buit. Per tant, potser estem davant d'un vehicle amb zero consum d'energia: l'estudi de l'operació diària durant els pròxims mesos proporcionarà un saldo energètic més precís.
Le plus grand camion électrique du monde entre en scène, Enerzine, 24.04.2018 |
L'eDumper es va construir a partir d'un camió Komatsu HD 605-7 originalment alimentat amb gasoil. Sobre aquest xassís, el Centre BFH-CSEM Stockage d'énergie (3) va dissenyar les cèl·lules de la bateria Li-ion i, junt amb el Laboratoire fédéral d'essai des matériaux et de recherche (4) un complex sistema destinat a la seva refrigeració, donat que mai abans cap vehicle terrestre havia estat equipat amb una bateria tan potent. El motor impulsor síncron, les caixes de canvi, les bateries i els onduladors, el sistema de fre, la direcció assistida, etc. s'han fet a mida a partir de productes industrials de l'última generació fabricats per PIME suïsses, muntats sobre el xassís del Komatsu HD 605-7 per una altra PIME suïssa: Kuhn Schweiz AG (5).
Un treball impressionant de col·laboració entre la petita i mitjana empresa, l'administració i els centres de recerca públics, realitzat en un temps rècord.
Nota. Aquest post és un resum d'aquest article: Le plus grand camion électrique du monde entre en scène, Enerzine, 24.04.2018
Un treball impressionant de col·laboració entre la petita i mitjana empresa, l'administració i els centres de recerca públics, realitzat en un temps rècord.
Nota. Aquest post és un resum d'aquest article: Le plus grand camion électrique du monde entre en scène, Enerzine, 24.04.2018
- Vigier Ciment: Home Page
- NTB Interstaatliche Hochschule für Technik Buchs: E-Dumper – weltweit grösstes Elektrofahrzeug, 05.05.2017
- BFH-CSEM-Zentrum Energiespeicherung: Home Page
- Eidgenössische Materialprüfungs- und Forschungsanstalt Empa: Home Page
- Kuhn-Gruppe: Home Page
1 comment:
Several years ago, a project got underway in Switzerland to swap out the diesel bits of a Komatsu quarry truck with a 700 kWh battery pack. The truck's route from the quarry to the cement factory actually generates more energy than it needs to return.
Jonathan M. Gitlin: Massive mine truck and a Baja off-road racer both find use for fuel cells. At 231 tons, the mining truck may be the heaviest hydrogen EV in the world.Ars Technica, 25.08.2021
Post a Comment